2012. február 7., kedd

Fülbevaló-tartó képkeretből

Ahogyan a lakberendezési blogok közhelye a raklapból, ajtóból újrahasznosított bútorok, úgy a kreatív blogoké a képkeretből készült fülbevaló-tartó. Ez persze érthető is, hiszen hasznos és könnyen kivitelezhető. Nálam is így került a képbe, lévén tarthatatlanná vált a fülbevalóim tárolása. Próbálkoztam különféle ládikákkal, de sosem találtam meg a kiszemelt fülbevaló párját.
Elég későn, 30 éves koromban került lyuk a fülembe, de azóta sikeresen belehúztam, és gőzerővel igyekszem magam kárpótolni a füldísz nélküli évekért. A kezdeti függőéhségemet különböző bizsuboltok kínálatával igyekeztem kielégíteni, de már eljutottam arra a pontra, hogy szinte csak kézművesektől veszek fülbevalót. Szebbek, egyedibbek, és ezzel is támogatom a (lehetőleg magyar) kézműveseket. Nem mellesleg nem költök egy vagyont rossz minőségű kínai termékekre.
Csak az a fránya keresgélés! Ugyan eléggé eklektikus a stílusom, de mégsem szeretem egyszerre viselni a patkószögből készült függőmet a barátnőm által kreált tüllrózsás csodával.
Éppen vendégségben voltunk az egyik festőművész/képkereskedő barátunknál, amikor felfedeztem a spanyolviaszt. Balázs éppen keretet vágott az egyik festményhez, amikor félve neki szegeztem a kérdést: "Nincs véletlenül egy öreg, leharcolt kereted, ami már nem kell?" Balázs elsőre persze nem vette az adást "Öreg? De hát én csinálok neked egy újat!" Kicsit eltartott, mire elmakogtam neki, hogy most nem egy képzőművészeti alkotáshoz kell, hanem az én kreatívkodásomhoz. De lett keret. Igaz, hogy egy ütött-kopott faváz helyett egy pici folyékony fával és aranyfestékkel tökéletesre megjavított, (egyébként drága) olasz képkeret, de nem bírtam a jólelkű Balázzsal.


Utána következett az agyalás, hogy mivel töltsem ki a teret, ahová majd akasztom a függőket. Más blogokon láttam szúnyoghálót, leselejtezett csipkefüggönyt, csibedrótot, én maradtam a bordó csipkeszalag-maradéknál. Lemértem, hogy mekkora távolságokra szeretném a szalagokat, majd méretre vágva egyszerűen a keret belső feléhez rögzítettem rajzszögekkel. Ezzel el is készült ez a remek kis szerkezet. Utólag persze rájöttem, hogy a rugalmas szalagok megnyúlnak a súlyosabb darabok alatt, de annyi baj legyen. Tetszik így is.


1 megjegyzés:

  1. Ha benézel ide, akkor vár Rád valami :-)!
    Persze, csak ha elfogadod...

    http://fabolfabrika.blogspot.com/2012/02/dijazott-lett-az-egy-honapos-fabol.html

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...