2012. május 23., szerda

In memoriam 1456, Helemba, 2011

Ahogy már a helembai népviseletről szóló bejegyzésemben említettem, tavaly nyáron is megrendezésre került az In memoriam 1456 elnevezésű hagyományőrző nap Helembán, melyet a nándorfehérvári diadal emlékére szerveztek meg a rendezők, Méri Andi és Lali. 
Szentmisével indult a rendezvény, ezt követték a központi témával kapcsolatos előadások, melyekről én sajnos lemaradtam, lévén jó (vagy rossz?) szokásomhoz híven még javában úton voltam Helemba felé egy motoros rendezvényről. Ahhoz viszont még időben érkeztem, hogy lássam a  nap lényeges momentumát, mégpedig a "nándorfehérvári" csatát. A török oldalt az Iloncsuk Szabadcsapat képviselte, kiegészülve lengyel barátokkal (Silesia), akik lelkesen aprították a keresztény ellenséget. Mármint volna, mert a Fekete Hollók Rendje, a Szarkaláb, illetve a szlovák illetőségű Equites Posonienses, Bludní Rytieri, Arwen csapatok által képzett keresztény hadsereg a hagyományhoz híven legyőzte a törököket.
Ahogyan a képek is tanúsítják, estére elmúlt a vérszomj, és a két sereg már közösen ülte körbe a tábortüzeket.  A Fekete Hollók egyik lánya spontán produkált egy hastánc bemutatót, mások egy akkora tűzshowt, hogy az Equites Posonienses egyik gyagyás tagja biztos, ami biztos alapon bekészített egy karóra szúrt krinolint a nem létező színpad szélére... :)
























2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...